Nieuws

25 mei is het zo ver. Nederland sluit zich aan bij de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit houdt in dat vanaf die datum dezelfde wetgevingen rondom privacy geldt in de hele Europese Unie. Dit betekent ook dat de Wet Bescherming Persoonsgegevens vervalt. De vraag wat nu nog resteert is: wat betekent dit voor je organisatie?

Nieuwe rechten voor mensen, waarvan persoonsgegevens zijn verwerkt.

Organisaties moeten kunnen bewijzen dat zij geldig toestemming hebben gekregen om persoonsgegevens te verwerken en moet voor mensen makkelijker worden om deze ook in te trekken.

Mensen hebben al het recht om een organisatie te vragen hun persoonsgegevens te verwijderen. Straks kunnen zij daarnaast eisen dat de organisatie de verwijdering doorgeeft aan alle andere organisaties die deze gegevens van deze organisatie hebben gekregen.

Ook hebben mensen straks (onder bepaalde voorwaarden) het recht om van de organisatie hun persoonsgegevens in een standaardformaat te ontvangen. Dit heet het recht op dataportabiliteit.

Welke veranderingen zijn relevant voor organisaties?

Organisaties gaan meer verplichtingen krijgen als het gaat om het gebruik en verwerking van persoonsgegevens. De belangrijkste zijn:

  • je hoeft verwerkingen van persoonsgegevens niet meer te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens;
  • je kunt verplicht zijn een Data protection impact assessment (DPIA) uit te voeren;
  • je kunt verplicht zijn een functionaris voor de gegevensbescherming (FG) aan te stellen.

Wat levert de AVG jou op als organisatie?

straks geldt nog maar één privacywetgeving in heel het EU. Dit betekent ook extra voordelen voor organisaties:

  • u heeft minder administratieve kosten en nalevingskosten;
  • u heeft meer rechtszekerheid;
  • er is een gelijk speelveld, want alle regels zijn hetzelfde voor alle bedrijven in de EU;
  • u hoeft nog maar met één toezichthouder zaken te doen.

Uiteindelijk zijn er nog meer regels en zaken waar je rekening mee kunt en moet houden. Als je vragen hebt omtrent hoe je je organisatie hier beter op kan beschermen of een partner zoekt die hierbij ondersteuning bied, stellen wij ons beschikbaar om met je mee te denken. Je kunt contact met PSIS opnemen door hier te klikken.

 

Afgelopen week is er informatie naar buiten gekomen dat draadloze netwerken vatbaar zouden zijn voor aanvallen van buitenaf. Via dit nieuwsbericht willen we je op de hoogte houden van wat er zich precies heeft afgespeeld en wat je hier mogelijk aan zou moeten/kunnen doen.

Wat is er gebeurd

Deze week is het duidelijk geworden dat het meest gebruikte draadloos netwerk protocol mogelijk niet veilig is. Hierdoor kan protocol (WPA2) worden gekraakt door een aanval van buitenaf. Hierdoor kunnen kwaadwillenden mogelijk jouw netwerk verkeer afluisteren en in sommige gevallen namaak gegevens versturen. Dit wordt voornamelijk gebruikt om mee te kijken en luisteren via WhatsApp of Imessage. Het gaat hier dus specifiek draadloze verbindingen. Netwerken verbonden met bedrading staat hier los van.

Wat kunt u er aan doen

Gebruikers van Windows 7 en Windows 10 zouden veilig moeten zijn. Het gaat hier voornamelijk om gebruikers van mobiele apparaten die een versie van android 6.0 en hoger gebruiken. Daarnaast zou het macOS Sierra 10.12 ook vatbaar zijn voor de aanvallen.
De aanvallen kunnen voorkomen worden door goed gebruik te maken van https verkeer (versleuteld) en mogelijk het gebruik van een VPN. Het wordt dus zeer afgeraden om http verkeer (onversleuteld) te gebruiken. Het https protocol zorgt voor een extra beveiliging bovenop de wpa2 versleuteling, waardoor de aanvallers niet achter de juiste gegevens kunnen komen.

Het advies dat PSIS geeft is om zo snel mogelijk de nieuwste patches te installeren voor de gebruikte clients. Deze zijn nog niet allemaal beschikbaar, dus dit wordt aanbevolen in de gaten te houden. 

Hoe kan PSIS hierbij helpen

PSIS kan je van advies voorzien hoe om te gaan met deze situatie en wat de beste course of action is om de bedrijfsgegevens veilig te houden. Je kunt altijd contact opnemen met ons om hierover te sparren. Wij spreken je graag.

Het kan zo zijn dat je als bedrijf moet verhuizen naar een groter (of kleiner) pand. Bij deze verhuizingen komen veel dingen kijken, waaronder het verhuizen van de complete IT huishouding. In dit nieuwsbericht willen wij je de benodigde aandachtspunten geven die goed van pas komen.

Inventariseer je IT omgeving op de oude locatie

Het is van cruciaal belang om duidelijk in beeld te krijgen wat er allemaal verhuisd dient te worden. Waar staat het en wie is er verantwoordelijk voor.  Door dit goed in kaart te brengen in “move-groups” en “workloads” wordt het duidelijk welke onderdelen er gezamenlijk of los kunnen worden verhuisd. Door een goede inventarisatie kan er een plan worden geschreven voor de nieuwe locatie. Een tip hierbij is om de huidige omgeving zo ver mogelijk op te ruimen als mogelijk. Hoe minder objecten, hoe veiliger de transitie.

Controleer voor de verhuizing wat de internetmogelijkheden zijn

Er dient rekening te worden gehouden met de fysieke internetlijn bij de nieuwe locatie. Zijn de faciliteiten die er nu aanwezig zijn afdoende het gebruik van uw systemen. Als dit niet het geval is zal er moeten worden gekeken naar de mogelijkheden die de plaatselijke providers aanbieden. Hieruit zal een keuze dienen te worden gemaakt die aansluit bij de eisen aan het pand en de daarbij behorende systemen. Als laatste tip: als je afhankelijk bent van de internetsnelheid, neem dan een verbinding die iets sneller is dan de vorige omgeving en zorg dat deze werkt voordat de verhuizing plaatsvindt.

Zoek uit of de gewenste kantooropstelling werkt met de bekabeling van het pand

Een nieuwe locatie zou anders bekabeld kunnen worden dan het oude pand. Er dient vooraf te worden nagedacht of deze bekabeling afdoende is voor de kantooropstelling die in het nieuwe gebouw voor ogen wordt gehouden. Mocht dit echter niet het geval zijn, dan dient hierop te worden ingespeeld. De bekabeling kan worden aangepast of de kantoorindeling kan worden veranderd.

Zorg ervoor dat gevoelige apparatuur correct is afgeschermd op kantoor

Ook tijdens een verhuizing is het van cruciaal belang om je belangrijke bedrijfsinformatie binnenboord te houden. Doordat niet alle systemen op hetzelfde moment online worden gezet, is het van belang te bedenken welke systemen eerst werkend moeten draaien voordat andere dit doen. Het is dus handig om hier een plan voor te schrijven.

Maak een fallback plan

Het is aan te raden om na elke aparte stap binnen het proces te testen. Dit kan gedaan worden aan de hand van een testplan. Is alle functionaliteit nog aanwezig? Om dit af te vangen dient er een fallback plan opgesteld te worden. Dan kan er altijd worden terug gegaan naar een werkende omgeving. Dit voorkomt dat er een wirwar van fouten ontstaat.

Neem een specialist in hand om dit voor je uit te laten zoeken

Zoals u kunt zien in bovenstaand verhaal dient een verhuizing niet te worden onderschat. PSIS kan bij een verhuizing of migratie de helpende én ondersteunende hand bieden. Wij hebben de benodigde kennis en ervaring die u verder kan helpen. Voor meer informatie kunt u altijd contact met ons opnemen om hier verder over te sparren.

Tijdens de vakantie heeft binnen PSIS  een wisseling van de wacht plaatsgevonden. Hierin zijn werknemers vertrokken en zijn er ook nieuwe werknemers voor terug gekomen. In dit nieuwsbericht zullen we een korte introductie geven aan deze nieuwe steunpilaren binnen ons bedrijf.

Bij PSIS zijn na de vakantie vier nieuwe medewerkers begonnen. Graag stellen wij deze aan u voor:

Mark Leemans (Sales Manager)

Ik ben Mark Leemans en werkzaam als Sales manager bij PSIS te Oosterhout. Mijn taken binnen PSIS zullen bestaan uit de lopende sales processen leiden en deze intern uitzetten onder onze medewerkers. Ik woon zelf in Engelen gemeente ’s-Hertogenbosch en doe in mijn vrije tijd aan salsa dansen en bootcampen. Daarnaast ben ik vader van een zoon van 27 en een dochter van 24.

 

Tommy van der Born (Support Engineer)


Mijn naam is Tommy van der Born. Sinds begin juni werk ik als Support Engineer bij PSIS. Als Support Engineer werk ik vooral aan de meldingen van klanten en het continu verbeteren van de ICT-diensten die wij aanbieden. Hiervoor heb ik mijn opleiding MBO (BBL) Systeembeheerder met succes afgerond en gedurende 2 jaar stage gelopen bij verschillende ICT-afdelingen. Ik heb het hier erg naar mijn zin en vind het vooral leuk dat hier volop de kans is om je verder te ontwikkelen.

William de Wit (Stagiair)


Ik ben William de Wit en ben student aan Avans Hogeschool Breda. Daar volg ik de Business IT & Management opleiding. Binnen PSIS ga ik de lopende processen analyseren en proberen deze te stroomlijnen en/of te verbeteren. Ik zie dit echt als een uitdaging en heb hier dan ook heel erg veel zin in.

Nadir Zemmouri (Stagiair)


Mijn naam is Nadir Zemmouri en ik studeer op het Radius college. Ik zit in mijn laatste jaar van de opleiding ICT-Beheer niveau 4. Ik ben bij PSIS om de eerstelijn van de helpdesk te beheren, dus je zult mij vanzelf tegenkomen als u naar PSIS belt. Het komende jaar hoor ik graag hoe ik u van dienst kan zijn.

Robert de Rooij (Stagiair)


Ik ben Robert de Rooij en ben een student van het Radius College Breda. Ik doe de opleiding ICT Beheerder MBO. Dit jaar loop ik stage bij PSIS en ga ik proberen een aantal van onze diensten te verbeteren en hiervan zoveel mogelijk te leren. Ik heb het hier erg naar mijn zin en heb leuke collega’s!

 

Zoals u kunt zien hebben we een frisse lading aan nieuwe medewerkers. Deze heren zullen de contactpersonen voor u zijn tijdens de communicatie met PSIS. Wij hopen dat u nu een beter inzicht heeft met wie u van doen hebt tijdens het contact met PSIS. Voor meer informatie kunt u altijd terecht op onze contactpagina.

Langzaam gaan er steeds meer bedrijven over van een oude analoge telefoonverbinding naar een Voice Over IP verbinding. Misschien dat je hier recentelijk op over bent gestapt of dat dit nog compleet nieuw voor je is. Dat is geen probleem. Wij hebben 9 feiten over VoIP verbindingen verzameld die je mogelijk nog niet weet:

Bellen is goedkoper

Al dan niet de belangrijkste feit over VoIP is dat het doorgaans goedkoper is dan een analoge lijn. Dit is voor binnenlandse telefoongesprekken, maar ook buitenlandse, zeker 30% goedkoper.

1 telefooncentrale over meerdere locaties

Heb je een bedrijf met meerdere locaties en hanteer je voor elk locatie een eigen nummer? Met een VoIP centrale is dit niet meer nodig. Elke locatie beschikt over hetzelfde nummer. Dit scheelt ook weer in de kosten.

Bel onderling altijd gratis

Geen zin om naar je collega te lopen voor een gesprek, omdat hij aan de andere kant van het land zit of aan de andere kant van de kamer? Omdat je toch al gratis kan bellen onderling, is dat geen probleem met VoIP. In de meeste gevallen weet je gesprekspartner bij de nummerherkenning dat je intern belt.

Goedkoper extra functies in de telefooncentrale zoals een keuzescherm en actieve doorschakeling

Om nogmaals te benadrukken hoe goedkoop VoIP kan zijn, is het verstandig om de prijzen te bekijken tussen extra opties tussen analoge verbindingen en die van VoIP. Het hebben van een openingsbericht met keuzemenu is vele malen duurder om te realiseren met een analoge lijn. Daarnaast is het bij VoIP flexibeler aan te passen naar jouw wensen.

Via je mobiel met een vast nummer uitbellen

Met de mobiele integratie van VoIP abonnementen is het mogelijk via een app te bellen met je bedrijfsnummer. Zo ziet jouw klant of zakenpartner niet dat je met een privé telefoonnummer belt.

Werkt geweldig als je geen vaste werkplek hebt

Hanteer je de werkplek 2.0 of hoger? Dan is de kans groot dat je niet elke dag met hetzelfde handtoestel belt. Met VoIP kan je simpel en snel inloggen met je eigen account op elk toestel binnen je organisatie. Zelfs als je maandag in Amsterdam werkt en dinsdag in Maastricht.

Minder kabels

Voor het verbinden van de VoIP telefoon is het niet noodzakelijk om een aparte internetkabel aan te sluiten. Je sluit je internetkabel van je werkstation in die van de telefoon en deze sluit je weer aan op de router of switch. Een kabeltje of twee minder is toch weer mooi meegenomen.

Nummer doorschakelen wanneer er geen internet is

Toegegeven ben je wel afhankelijk van een stabiele internetverbinding. Wanneer je internet uitvalt op kantoor, dan ben je ook gelijk je telefoonverbinding kwijt. Of toch niet? Het vereist weinig moeite om een VoIP centrale in te stellen om te detecteren wanneer er geen verbinding wordt gemaakt met je toestel en deze moeiteloos over te schakelen naar je mobiele telefoon. In secondes ben je weer bereikbaar.

Over een paar jaar heb je geen keus

Zelfs met al 8 feiten niet enthousiast geraakt over VoIP? KPN is al in 2019 van plan om de analoge lijnen uit te faseren. Naar verwachting gaan we over enkele jaren allemaal over op VoIP, of je het wilt of niet. Daarom is het nu een tactische zet om de noodzaak voor te zijn. Wij bij PSIS willen hier graag een steentje aan bijdragen en nodigen je uit om contact met ons op te nemen om hier verder over te babbelen.

Het is je vast niet ontgaan. De afgelopen weken zijn weer een groot aantal grote, maar ook kleine, bedrijven getroffen door de zogeheten ransomware virus genaamd WannaCry. De getroffen bedrijven ontvangen door een dubieuze Word bestand een virus dat elk bestand op het gehele netwerk onleesbaar maakt. Dit zou je voor minimaal 300 euro per bestand terug kunnen zetten. Je hoeft hier geen rekenknobbel voor te hebben om een schatting te kunnen maken hoe hoog de kosten kunnen oplopen als je bedrijf getroffen raakt door dit soort virussen. Om deze reden heeft PSIS een aantal tips/manieren opgezet om de opkomst van ransomware virussen tegen te gaan:

Zorg dat je data over een back-up beschikt

zorg er ten allen tijden voor dat je beschikt over een back-up over je meest belangrijke data. In het geval is een ransomware virus is het niet altijd veilig genoeg om dit op een NAS te draaien. Tegenwoordig kan je voor een aantrekkelijke prijs een cloud back-up nemen, die meerdere lagen van bescherming garandeert. Zo kan je na een aanval soms al binnen een half uur verder.

Zorg ervoor dat je systemen up to date zijn

Omdat Windows nog steeds de meest populaire besturingssysteem is, zijn de virussen hier ook op gericht. Met Windows 10 heb je al een streepje voor, maar met oudere versies (zoals XP en Windows 7) is jouw omgeving toch een stuk gevoeliger. Zorg er daarom voor dat je altijd de laatste versies van softwarepakketten op je werkstations hebt staan.

Investeer in een firewall en een virusscanner

In deze tijd is het aannemelijk dat je al een virusscanner hebt draaien op je pc’s, maar het komt nog vaak voor dat organisaties geen gebruik maken van een fysieke firewall op kantoor. Met een firewall zorg je er voornamelijk voor dat de virus al wordt opgemerkt en tegengehouden, voordat deze geopend zou kunnen worden door een gebruiker. Vergeet dit vooral niet up te daten!

Klik niet zomaar op links en bestanden in e-mails

Ransomware komt op dit moment het meest binnen via een e-mail. Vaak lijken deze op echte berichten van grote klanten of partners en worden niet altijd opgevangen door beveiligingssystemen. Wees als gebruiker alert hier op en controleer altijd of de links wel naar het bekende bedrijf gaan. De kans is namelijk aanwezig dat wanneer je een Word, Excel of PDF opent en daarmee de virus activeert.

Probeer het eerst te repareren

Stel je bent slachtoffer geworden van een ransomware aanval en je zou 300 euro per bestand moeten betalen. Dit betekent niet meteen dat dit noodzakelijk is. Probeer eerst je computer opnieuw op te starten in veilige modus en te kijken of je dit zelf kan opschonen. Door naar NoMoreRansome te gaan, kan je in sommige gevallen kleine virussen repareren zonder maar een euro te hoeven betalen.

Neem contact op met PSIS

Natuurlijk kan je ook direct contact opnemen met PSIS als je twijfelt of je wel beschikt over een veilige back-up of een moderne firewall, die dit tegen kan gaan. Ben je slachtoffer van een ransomware aanval en weet je niet wat je moet doen? Een van onze collega’s helpt je graag op weg om ransomware virussen zo effectief mogelijk te bestrijden. Neem contact op via de contactpagina.

De afgelopen weken zijn wij druk bezig geweest. Bij het verbouwen van onze werkvloer hebben wij een overschot aan kantoormeubilair gedoneerd aan PIT 010. PIT 010 staat voor welzijnswerk voor en door bewoners in Rotterdam IJsselmonde met ondersteuning van professionals. Hier krijgen bewoners van jong en oud de kans om onderdeel te zijn van verschillende activiteiten, waar zij normaal gesproken niet voor kunnen betalen. Denk hier aan oppas, taalcursussen of een gesprek met een vertrouwenspersoon. De organisatie is grotendeels afhankelijk van donaties en wij bij PSIS wilden hier een steentje aan bijdragen.

Afgelopen week hebben wij besloten om een kijkje te nemen naar hoe onze oude bureaus gebruikt zijn op de locaties in Rotterdam. De resultaten zijn functioneel als het niet creatief uitgedacht is. Wij zijn trots op de resultaten!

Op de foto’s zijn te zien dat de bureaus onder andere zijn gebruikt voor vergaderruimtes, schoolruimtes en zelfs als DJ tafel op een podium! Wij wensen de vrijwilligers en bezoekers aan PIT 010 veel plezier met het gebruik van onze tafels en stoelen. Voor meer informatie over de organisatie verwijzen wij door naar hun website.

Ben je zelf nieuwsgierig naar sponsormogelijkheden voor PSIS? Neem dan contact met ons op via de contactpagina.

Vandaag zijn wij gesloten om Koningsdag te vieren. Wij wensen iedereen een gezellige dag toe en vrijdag staan wij weer klaar om met jullie mee te denken.

Wij zijn allemaal bekend met de telkens veranderende regels en beleidsvormen die wij ontvangen wanneer er een beveiligingsrisico ontstaat. In de afgelopen jaren is het ineens belangrijk om leestekens en hoofdletters te gebruiken en soms zelfs een 4 cijferige code in te voeren, die je ontvangt op je mobiele telefoon. De National Institute of Standards and Technology (NIST) in de Verenigde Staten heeft dit bekeken en zo hebben wij een aantal tips, die het wachtwoordbeleid makkelijker en veiliger maken.

Tip 1: Niet meer periodiek je wachtwoorden veranderen

Uit onderzoek is gebleken dat er bijna geen meerwaarde is om maandelijks je wachtwoord te wijzigen. Dit kan zelfs het risico vergroten, omdat je sneller geneigd bent om een ingewikkeld wachtwoord op een papiertje te schrijven en deze kwijt te raken.

Tip 2: Het hoeft allemaal niet meer zo ingewikkeld te zijn

Het heeft ook geen toegevoegde waarde om verschillende leestekens, hoofdletters en cijfers te gebruiken om je wachtwoord veiliger te maken. Een computersysteem om wachtwoorden te kraken prikt hier zo doorheen. Dus als je wachtwoord op dit moment “W3lc0m3!” is, dan is het bij een serieuze kraakpoging het net zo makkelijk om “welcome” te schrijven.

Tip 3: Implementeer een validatietool

Als er een nieuw wachtwoord wordt aangemaakt, is het geadviseerd om gebruik te maken van tools die de kwaliteit van je wachtwoord meten. Hiermee voorkom je de risico dat je een wachtwoord typt die wordt aangemerkt als makkelijk te raden. Dit is vooral bedoeld om te voorkomen dat een persoon op basis van bekende persoonsinformatie kan raden wat je wachtwoord is.

Tip 4: Maak je wachtwoorden langer

Onze favoriete tip die erg sterk is, is een simpele: maak je wachtwoorden langer. Neem de moeite om 1 of 2 wachtwoorden te onthouden die meer dan 12 tekens bevat. Kraaksoftware heeft meer tijd nodig om alle combinaties uit te proberen zodra er meer letters of cijfers in zitten. Maak het in dit geval makkelijker voor jezelf om de leestekens te verminderen en de totaal aantal tekens te vergroten.

Heb je nog een tip voor ons dat door jullie organisatie wordt gebruikt om de wachtwoorden veiliger te maken? Wie weet wordt er een tweeweg authenticatie gebruikt of zelf automatisch nieuwe wachtwoorden gegenereerd. Wij zijn benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn. Meer hierover weten? Neem dan contact met ons op.

Met trots introduceren wij de nieuwe hostingpakketten voor 2017! Wij hebben gemerkt dat de regio schreeuwt om het kantoorwerk effectief, maar vooral toegankelijk te maken. Om deze reden hebben wij een vijftal pakketten bedacht om het werk weer puur en simpel te maken.

Pakket 1 – Online Desktop

Met de PSIS Online desktop heb je jouw eigen afgeschermde ICT desktop altijd en overal beschikbaar. Deze desktop wordt gefaciliteerd vanuit ons eigen sterk beveiligde datacenter en wordt door onszelf beheerd. Email wordt verzorgd door Office365 en beschikbaar gesteld op de desktop, maar is tevens ook op elk ander device met een internetverbinding beschikbaar. Voor dit online platform heb je de beschikking over de vele beschikbare apps.

Kortom, een complete en beveiligde private cloud omgeving met de mogelijkheid om je eigen applicaties beschikbaar te maken.

De belangrijkste kenmerken van de online desktop (per gebruiker) zijn:

  • 12,5 GB data opslag;
  • Backup retentie van 2 weken;
  • Antivirus op desktop bestanden en email;
  • Geavanceerde antispam filtering;
  • Email opslag 50GB;
  • Altijd de laatste nieuwe Office versie (voor 5 apparaten, ook offline);
  • Office apps, zoals Skype, Teams, Planner, Yammer, Video Portal etc.

Pakket 2 – Online Mail

Heb je al een eigen file server of NAS op kantoor, die nog prima een tijd mee kan gaan? Met PSIS Online mail ben je verzekerd van een beveiligde omgeving die altijd en overal op elk device met een internetverbinding beschikbaar is.

Deze dienst wordt beschikbaar gemaakt door Office365 en als extra unieke dienst wordt alle mail door ons geavanceerde Anti Spam filter geleid waardoor een optimale beveiliging gegarandeerd is.

Pakket 3 – VOIP

Met PSIS VOIP heb je de beschikking over je eigen telefooncentrale in de cloud. Deze centrale wordt in ons eigen data center gefaciliteerd en garandeert hiermee korte lijntjes en een hoge beschikbaarheid. Voor interne communicatie leveren we een Glo-Com licentie mee. Dit is een geavanceerde telefoniesysteem (softphone), die onderlinge communicatie nog makkelijker, leuker en efficiënter maakt.

In het basispakket heb je de beschikking over 1 telefoonnummer met 2 extensies. Uiteraard is dit naar behoefte en met extra functionaliteit uitbreidbaar.

Pakket 4 – Online Desktop + VOIP

Het beste van twee werelden kan je natuurlijk ook creëren door de online desktop en VOIP te combineren. Je complete ICT in één beveiligde en centraal beheerde omgeving.

Pakket 5 – Online mail – VOIP

Heb je al een file server of NAS die nog prima een tijd mee gaan maar wil je messaging en telefonie wel in je eigen beveiligde cloud omgeving? Combineer dan de Online mail en VOIP oplossingen voor een optimaal en betrouwbaar communicatie platform.

Prijsoverzicht

Pakket Prijs (per gebruiker, per maand)
1 Online Desktop € 49,90
2 Online Mail € 5,50
3 VOIP € 23,50
4 Online Desktop + VOIP € 72,50
5 Online Mail + VOIP € 27,50

Bovenstaande prijzen zijn gebaseerd op de al ruime basis diensten. Indien je meer functionaliteit wil, dan zijn daar uiteraard ook mogelijkheden voor aanwezig. Graag adviseren wij je in een persoonlijk gesprek zodat je zeker weet dat de beste keuze voor je bedrijfsvoering wordt gemaakt.

Omdat wij deze diensten in eigen beheer faciliteren kun je maandelijks op- of afschalen. Kortom, een unieke service voor deze diensten in de markt!

Bel voor een persoonlijk advies op maat met PSIS 076-8200208 of mail naar m.vanpelt@psis.nl

© 2016 PSIS B.V.